GREBEN FIESA

Greben v Fiesi je med slovenskimi potapljači vsekakor najbolj priljubljen. Razlogov je več: potop je zanimiv in primeren tako za začetnike kot tudi za zahtevnejše potapljače. Dostop do vstopne točke pa je zelo enostaven. Greben se začne na globini 4 metre, približno 100 metrov od obale. Najbolje je, da potop začneš pri hotelu Fiesa, nadaljuješ v desno stran ob grebenu mimo valjev in kock. Pri približno 100 barih je čas, da se obrneš in začneš povratek. Kako veš, da si na začetni točki? Na to te bo opozorila velika cev, ki se konča ravno pod grebenom.

  • Greben Fiesa je primeren in zelo priporočljiv tudi za nočne potope, saj boš zagotovo videl stalne prebivalce grebena: morske konjičke, hobotnice, sipe, lignje…
  • Pogled v podmorski svet skozi objektiv

    GREBEN POD CERKVIJO PIRAN

  • Greben pod piransko cerkvijo je vsekakor naša najbolj priljubljena točka – tu izvajamo večino tečajnih potopov, saj nam nizka voda, dobra vidljivost in bogata flora ter fauna zagotavljata dobre pogoje za delo. Ponavadi potop začnemo na točki, ki jo imenujemo “peskovnik”, saj je to površina cca 20m2 ki je brez večjih kamnov, posuta s peskom in ima dejansko obliko peskovnika. Nahaja se na globini 4 metre.
  • Iz te točke krenemo proti severu, dokler ne pridemo do globine približno 12 metrov – tam se konča kameno dno in se odsekano začne peščeno dno, ki ni tako zanimivo. Zato se obrnemo levo ter plavamo ob kamnitem robu proti smeri Pirana. Po približno 20 minutah se zopet obrnemo v levo in zmanjšamo globino, nakar se obrnemo še enkrat levo in začnemo plavati nazaj proti čolnu. Celoten potop zaradi male globine lahko zelo razvlečemo, vendar je idealen čas potopa med 30 in 45 minut. Zaradi mirnega morja, dobre vidljivosti ter malih globin se potop zelo priporoča za začetnike.
  • GREBEN PUNTA PIRAN

  • Greben na piranski punti je zaradi same faune in flore najbolj zivi del slovenskega morja. Zaradi same geološke strukture nudi varno zavetje večini vrst živih bitij, ki domujejo v tem delu severnega jadrana.
  • Na punti se lahko opravita 2 potopa, in sicer severna in južna stran grebena. To je zelo prikladno, saj v primeru močnega vetra z severa, lahko mirno opravimi potop na južni strani grebena – in obratno.
  • Maksimalna globina na južni strani ne presega 12 metrov, medtem ko se potop na severni strani opravlja na globini med 5 in 22 metri.
  • Na obeh straneh začnemo potop v levo stran, nakar se po kakšnih 20 minutah ali pri pritisku 100 bar obrnemo in začnemo vračati.
  • Potop je namenjen začetnikom, kakor tudi boljšim potapljačem.
  • RAZBITINA KEC

    Razbitina Kec KEC ali z drugimi besedami DTM je vojaška transportno-desantna ladja iz II. svetovne vojne, potopljena na relaciji Piran – Strunjan.

    Potopljena je 2,9 km od rta Madone v Piranu, v severni smeri, 16 stopinj proti vzhodu. O sami razbitini je zelo malo znanega. Ve se to, da je pripadala italijanski vojski ter da je bila verjetno potopljena pomladi leta 1945. Železna ladijska lupina je dolga 47,3 m in široka 6,10 m; ima tri manjše elise motorja in dve krmili.

    Leži na palubi, na peščenem dnu, 24 m globoko, rahlo nagnjena na levi bok in z desnim bokom zarita v mulj.

    Leta 1984 je Zvone Kralj, vodja piranskega akvarija k omenjenemu čolnu popeljal arheološko potapljaško ekipo ki je takrat poročala, da v okolici ladje in pod njo ležijo raztreseno strelivo, vreče, napolnjene z neko belo snovjo in zabojniki.

    Nekaj dni pred prvim ogledom arheološke potapljaške ekipe, je nekdo odpeljal ladijski top, katerega odtis na dnu so lahko še videli, drugi top pa je s posredovanjem Zvoneta Kralja in policije prišel v Pomorski muzej 1985.

    Za Pomorski muzej je potapljaška ekipa dvignila svetlečo raketo s padalom, zaboj streliva ter jedilni pribor in čutarico. Ekipa je ladjo lokalizirala, fotografsko dokumentirala detajle. Obliko ladje in njen prerez so grafično dokumentirali tudi s sonarjem.

    RAZBITINA MAONA

    Razbitina Maona Rossa

    Maona je potopljena v smeri Savudrija – Piran, z premcem obrnjena proti Piranu. V notranjosti je se vedno polna tovora – najverjetneje je to boksit. Maona je tip plovila, katerega bi najlažje opisali kot “prikolica”. To je plovilo brez lastnega pogona, ki se uporablja za prevoz različnih tovorov.

    Maona je tip plovila, katerega bi najlažje opisali kot “prikolica”. To je plovilo brez lastnega pogona, ki se uporablja za prevoz različnih tovorov.

    Tudi Maona Rossa je barka, ki v podvodnem svetu kraljuje že od časov II. svetovne vojne. Potopljena je bila najverjetneje zaradi podvodne mine – saj v okolici Maone najdemo še 3 podobne mine, ki ležijo na dnu in v premeru merijo približno 1 meter.

    TRIGLAV - NAJGLOBLJA TOČKA

    Najgloblja točka – Triglav

    Najbolj znano globlje podvodno področje slovenskega morja je obsežnejša kotanja pred Piranom, približno 300 m NW od rta Madona, z največjo izmerjeno globino 38,0 m, imenovana tudi “podvodni Triglav”. Ta točka je od 11. 6. 2000 dalje tudi označena z 2500 kg težko betonsko piramido, na kateri je pritrjena kovinska ploščica z napisom “Najgloblja točka slovenskega morja” in narisan na glavo obrnjen slovenski grb s Triglavom.

    Potop se izvaja predvsem za potrebe nadaljevalnega tečaja ali Deep Diver specialnosti. Zaradi same zahtevnosti potopa(globina) ter velikega prometa na omenjenem področju, se potop priporoča le izkušenim potapljačem.

    Na dnu nas čaka muljasto dno ter spominček iz osamosvojitvene vojne – piramida, ki je služila kot cestna barikada. Na njej je spominska plošča.

    Zaradi prometa ter občasnih tokov priporočamo, da se potop opravlja izključno s čolna.